بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بازی با تاب و سرسره

درباره تاب و سرسره بازی بیشتر بدانید

تاب سرسره پارکی به عنوان جذابترین بازی بچه ها در محیط باز و فضای سبز تنوع مناسبی دارد. استفاده از فلز و پلاستیک در ساخت این وسایل بازی رایج است. خرید تاب سرسره پارکی ترکیبی برای محل های شلوغ مانند پارک ها، مهدکودک ها و خانه بازی ها مناسب است. تاب و سرسره از جمله وسایلی است که اغلب بچه ها بازی کردن با آنها را دوست دارند. این وسایل معمولاً در زمین بازی کودکان، مهدکودک یا ایوان و حیاط خانه‌ها قرار می‌گیرد. تاب و سرسره وسیله بازی محبوبی میان کودکان است.

تاب صندلی یا نشیمنی است که با طناب یا زنجیر آویزان می‌شود و زمانی که به حرکت دربیاید به حرکت نوسانی خود مانند یک پاندول ادامه می‌دهد تا جایی که با کشیده شدن یا دخالت نیرویی خارجی متوقف شود.

بازی در فضای باز به کودکان کمک می‌کند تا توانایی یادگیری را افزایش دهند. کودکان بیشتر تمایل به شرکت در بازی‌ها و فعالیت‌ها در فضای باز داشته و علاقه به برقراری ارتباط با کودکان متفاوت و ایجاد دوستی جدید دارند. بازی گروهی را یاد گرفته و این موضوع باعث می‌شود تا مهارت‌های اجتماعی را یاد بگیرند و بدون نظارت بزرگترها به سمت سایر بچه‌ها جذب شوند.

تاب بازی

تاب سواری تاثیراتی بنیادی بر سلامتی ما و کودکانمان می گذارد. تفریح با این وسیله در افزایش آرامش، رفع نفخ و بهبود حافظه نقش خواهش داشت. تاب یکی از وسایل پارکی کودکان است که از بازی های هیجانی و لذت بخش برای کودکان محسوب می شود که علاوه بر سرگرمی باعث تقویت عضلات و مهارت های حرکتی و تعادلی کودک می شود. زیرا در حین بازی باید از عضلات خود برا حفظ تعادل کمک بگیرید. تاب بازی علاوه بر کودکان حتی برای بزرگسالان هم لذت بخش می باشد و تاثیراتی بنیادی بر سلامتی ما و کودکانمان می گذارد. و در عین حال که یک بازی هیجانی محسوب می شود به دلیل حرکات ریتمی و منظم به مغز فرمان آرامش می دهد و باعث افزایش آرامش و بهبود حافظه می شود. برای کودکان کوچکتر که قادر به نشستن هستند اما هنوز نمی توانند به خوبی تعادلشان را حفظ کنند باید تاپ محافظ دار انتخاب کرد

فواید تاب بازی برای کودکان بدین شرح است:

باعث ایجاد تحرک کودک می شود

باعث هوش طبیعت گرایی کودک می گردد

باعث شادابی و نشاط می شود

توجه و تمرکز کودک را بالا می برد

باعث هماهنگی چشم و دست کودکان می شود

سرسره بازی

سرسره بازی نیز یکی از شاد ترین و نوستالژی ترین بازی برای کودکان و والدین به شمار می آید و با هر بار بالا رفتن از سرسره و سر خوردن و پایین امدن لذتی به کودک دست میدهد گویی همه چیز از نو شروع میشود و با انگیزه و انرژی بیشتر سرسره بازی را تکرار میکند . لذا بهتر است والدین در این کار نظاره گر باشند و اجازه دهند خودش تلاش کند در غیر اینصورت چند دقیقه ای بیشتر این کار ادامه نخواهد داشت . اجازه دهیم کودک با سلیقه خود از وسیله ها و سرسره ها بالا رود چرا که تنها راه بالا رفتن فقط پله نیست . همچنین زمانی که این کار به صورت گروهی انجام شود بهترین زمان برای مراودات و ارتباطات اجتماعی خواهد بود . در هر صورت این وسیله یعنی سرسره بازی چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی بسیار نشاط آور و پر تحرک است .همان اندازه که فعالیت کودکان و تحرک فیزیکی مهم است، اینکه وسیلۀ بازی هم برای آن‌ها جذاب باشد نیز مهم است. در واقع جذابیت وسایل بازی و تاب می‌تواند کودکان را به داشتن فعالیت‌های فیزیکی تحریک کند.

فواید بازی با وسایل پارکی برای کودکان

وسایل پارکی کودکان استانداردهای لازم برای سلامتی و امنیت کودکان را ندارد اما این موضوع دلیل بر مانع شدن از رفتن کودکان به پارک و استفاده نکردن از وسایل پارکی کودکان نمی شود.زیرا علاوه بر مسائلی که قبلا به آن اشاره شد، می توانند از مزایای نور آفتاب که تاثیر بسیار زیادی در سلامتی کودکان نیز دارند بهره مند شوند. مسئله دیگر اینکه وسایل پارکی از نظر بهداشتی در وضعیت مناسبی نیستند و حتی ممکن است کودکان را در معرض بیماری های گوناگونی قرار دهند. در هر صورت باید به کودکان بیاموزیم که فضای پارک را تمیز نگه داریم و در راستای استفاده از وسایل پارکی بیشتر مراقب باشند و پس از استفاده از این وسایل حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

سخن پایانی

قیمت تاب سرسره فلزی و پلاستیکی ترکیبی نسبتا بالا است اما آموزش بازی گروهی و زندگی اجتماعی در این تاب و سرسره میسر است. تاب سرسره های پلاستیک و فلزی کوچکتر برای باغ، ویلا و حیاط منازل گزینه بهتری است. نصب تاب و سرسره فلزی و پلاستیکی نیاز به مهارت کافی دارد. در صورتی که قصد خرید انواع تاب سرسره پارکی را دارید و یا برای نصب امن و اصولی تاب سرسره پارکی نیاز به نصاب داشته باشید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید و در صورت نیاز فقط کافی است با شماره های داخل سایت تماس حاصل کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده